طراحی ، ساخت و سفارش کابینت مات در تهران
08
دی

انواع کابینت مات

تغییرات در صنعت کابینت سازی

در سال­های اخیر یکی از انواع کابینت ام دی اف موجود در بازار بیشتر از همه مورد توجه قرار گرفته است. این کابینت به نام کابینت مات شناخته می­شود. به دلیل­های ویژگی­های قابل توجه ظاهری و القا حس شایستگی ، افراد تمایل دارند که این کابینت را برای آشپزخانه خود انتخاب کنند. همچنین با توجه به اینکه این کابینت از تمام زوایا به یک شکل دیده می­شود، فضایی دل­نشین و جذاب برای آشپزخانه به ارمغان می­آورد. در ادامه بیشتر به این کابینت می­پردازیم تا با آشنایی بیشتر بتوانید خرید بهتری داشته باشید.

کابینت مات چیست؟

کابینت مات برای انواع آشپزخانه­های مدرن و کلاسیک قابل استفاده است. یکی از وجوه تمایز آن از کابینت براق، بازتاب دادن نور است. کابینت براق نور را بازتاب می­دهد، در صورتی که کابینت مات فاقد این ویژگی است. معمولا کابینت براق با دارا بودن این ویژگی آشپزخانه را بزرگ جلوه می­دهد. البته در صورتی که از رنگ روشن کابینت مات نیز استفاده کنید آشپزخانه شما جلوه بزرگی خود را خواهد داشت. با لمس کابینت­های مات حسی دلچسب و طبیعی را تجربه خواهید کرد. به علاوه در هر زاویه­ای از آشپزخانه که بایستید ظاهر کابینت مات را به یک شکل خواهید دید که باعث جذاب تر شدن آشپزخانه شما می­گردد.

کابینت مات

نکاتی که در مورد خرید کابینت ام دی اف مات باید بدانید:

از مهم­ترین بخش­های سفارش کابینت مات آشپزخانه در تهران، انتخاب روکش مناسب برای کابینت است. روکش کابینت تاثیر بسزایی در جلوه آن دارد. انواع کابینت مات هم که این روزها در حرفه کابینت سازی فراگیر شده است، دارای رنگ بندی و تنوع زیادی در طرح و مدل می­باشد. شاید این تصور برای عموم ایجاد شده باشد که مات بودن سطح کابینت باعث تاریک شدن فضای آشپزخانه می­گردد. اما این­گونه نیست. مات بودن کابینت تاثیر چندانی بر فضا ندارد. اما می­توان با انتخاب کابینت با رنگ روشن فضا را مفرح­تر نمود. در هنگام خرید انواع کابینت مات توجه داشتن به یک سری نکات می­تواند خرید مناسب­تری را برای شما رقم بزند. در ادامه به چند مورد از این نکات می­پردازیم:

  1. 1. سبک دکوراسیون آشپزخانه

برای دکوراسیون آشپزخانه در سبک­های مدرن و سنتی می­توانید از کابینت ام دی اف مات استفاده کنید. استفاده از این نوع کابینت برای آشپزخانه­هایی که ویژگی­های مشترک آشپزخانه­های مدرن و سنتی را دارند بسیار مناسب است.

  1. 2. انتخاب کابینت مات با رنگ مخالف یا موافق

برای طراحی یک دکوراسیون ویژه و بی نظیر در آشپزخانه، می­توان از انواع کابینت مات ام دی اف با رنگ­های گوناگون و مخالف استفاده نمود. همچنین می­توانید در آشپزخانه خود ترکیب کابینت مات و براق یا ترکیب مات و نیمه مات را داشته باشید و فضای دل­نشینی را رقم بزنید. استفاده از کابینت ام دی اف براق، می­تواند جلا و رونق خاصی به آشپزخانه ببخشد و آن را از حالت یکنواختی دربیاورد. برای آن­که از خواص بازتابش کابینت­های براق بهره مند شوید، می­توانید کابینت­های بالا را از نوع ام دی اف براق و کابینت­های پایین را از نوع ام دی اف مات استفاده کنید. به این ترتیب می­توانید جذابیت بصری محیط را افزایش داده و از فضای آشپزخانه خود لذت ببرید.

  1. کابینت سفید مات 3. رنگ بندی کابینت مات

برای انتخاب رنگ کابینت مات یک سری مولفه­ها را باید در نظر داشته باشید. ابتدا اینکه متراژ آشپزخانه حائز اهمیت است. در صورتی که آشپزخانه شما از وسعت بالایی برخوردار باشد، دایره گسترده­ای از رنگ­ها در دسترس شما است. در آشپزخانه­های وسیع رنگ خاکستری یا طوسی یک رنگ بسیار جذاب به شمار می­رود. به خصوص این رنگ در طراحی انواع مدل کابینت مدرن زیبایی چشمگیری دارد. علاوه بر آن، آبی نفتی و هارمونی­­هایی از رنگ­های تیره نیز می­تواند در فضاهای بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد.

ثانیا اگر می­خواهید طبق مد روز پیش بروید بهتر است بدانید که رنگ­هایی مانند کابینت مات طوسی، کابینت سفید مشکی مات، کابینت مات سفید، ام دی اف سفید مات، کابینت ام دی اف کرم قهوه ای مات و کابینت سفید طوسی مات از محبوب­ترین رنگ­ها به شمار می­روند.

اگر تمایل دارید برای آشپزخانه­ی کوچک خود از کابینت مات استفاده کنید، بهتر است سراغ رنگ­های سرد بروید. در میان انواع رنگ­های مناسب برای آشپزخانه­های کوچک، کابینت ام دی اف مات سفید یکی از رنگ­های بی رقیب در آشپزخانه به شمار می­رود.

رنگ سفید ویژگی­های گیرا و منحصر به فردی دارد. اول اینکه حس آرامش و تمیزی را به چشم مخاطب القا می­کند. دوم اینکه می­توان از طیف­های گوناگون آن مانند سفید استخوانی، آجیل، صدفی، گچی و مرمری استفاده کرد. هم­چنین به دلیل خنثی بودن این رنگ می­توان آن را در ترکیب با رنگ­های بسیار دیگری به کار برد. از جمله رنگ­هایی که می­توان برای ترکیب با آن پیشنهاد کرد آبی پاستلی و قهوه­ای روشن است.

انواع مدل کابینت مات

  1. – کابینت ام دی اف مات

کابینت­های ام دی اف مات دارای تنوع رنگ زیادی هستند؛ به این لحاظ، برای متناسب کردن رنگ وسایل آشپزخانه انتخاب­های زیادی پیش روی شماست. نکته دیگر در مورد انواع کابینت مات این است که این کابینت­ها به لحاظ کیفیت درجات متفاوتی دارند و با روکش ملامینه ساخته می­شوند. به علاوه می­توان انواع ورق­های ام دی اف مات را از برندهای مختلف ایرانی و خارجی در بازار مشاهده نمود.

قیمت کابینت ام دی اف مات با توجه به کیفیتی که دارد، متفاوت است. اما به طور کلی می توان گفت که کابینت ملامینه مات از قیمت مناسبی برخوردار می باشد. بنابراین اگر می­خواهید برای کابینت آشپزخانه خود با صرفه­تر خرید کنید، کابینت ملامینه مات را در نظر داشته باشید.

نگه داری از این مدل کابینت مات خیلی آسان است؛ به این جهت که آثار خش یا لکه بر روی آن باقی نمی­ماند و به سادگی با یک دستمال نم دار تمیز می­شود. البته به دلیل اینکه این مدل کابینت نور را بازتاب نمی­دهد، بهتر است که برای آشپزخانه­های با متراژ کم استفاده نشود.

 

  1. کابینت ام دی اف مات

  2. – کابینت هایگلاس مات

گاهی پیش می­آید که هزینه اجرای کابینت برای افراد در اولویت­های بعدی قرار دارد. اگر شما هم به کابینت مات علاقه زیادی دارید و هزینه آن برای شما مسئله اساسی نیست، پیشنهاد می­کنیم از کابینت هایگلاس مات استفاده کنید. هزینه این نوع کابینت متوسط رو به بالا است. این کابینت از بسیاری جهات در مقایسه با کابینت ملامینه مات دارای برتری می­باشد؛ در این خصوص می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. 1.کابینت هایگلاس مات در مقایسه با کابینت ملامینه مات گوناگونی رنگ بیشتری دارد.
  2. 2.علاوه بر آن درجه مقاوم بودن این نوع کابینت در برابر شرایط محیطی مانند رطوبت و نم و همچنین حرارت و گرما بیشتر است.
  3. 3.استفاده از کابینت هایگلاس مات به خاطر درخشش نسبی که در آن وجود دارد، برای آشپزخانه های کوچک نیز مناسب است.
  4. 4.این نوع کابینت در برابر مواد اسیدی و قلیایی نیز مقاومت بیشتری دارد.
  5. 5.چگالی و تراکم وزنی کابینت هایگلاس مات بیشتر از کابینت ام دی اف ملامینه است. اما مقاومت لولاهای کابینت ملامینه نسبت به کابینت هایگلاس مات بیشتر است.
  6. 6.روکش ملامینه در برابر خش برداشتن نیز مقاوم تر می باشد.

کابینت هایگلاس مات

مزایای کابینت مات

  1. 1.یکی از مزیت­های چشم­گیر این کابینت­ها تمیز نگه داشتن آن­ها به مدت طولانی است. زیرا اثر انگشت را خیلی کم نشان می­دهند.
  2. 2.استفاده از این نوع کابینت­ها برای آشپزخانه­هایی که متراژ بیشتری دارند بهتر است، زیرا در این آشپزخانه­ها وسایل زیادی وجود دارند و استفاده از کابینت مات برای مرتب دیده شدن آشپزخانه مناسب­تر است.
  3. 3.کابینت­های مات برخلاف کابینت های گلاس، در مقایسه با انواع براق، مقاومت بیشتری در برابر خراشیدگی دارند.
  4. 4.در صورتی که بر روی کابینت­های مات خط و خش بیفتد، قابل ترمیم است. البته در مواقعی که خش خیلی عمیق نباشد، در این صورت ظاهر کابینت هم حفظ خواهد شد.

کابینت ملامینه مات

معایب کابینت مات

  1. 1.لکه ­ی روغن یا غذا کاملا بر روی آنها مشخص است.
  2. 2.در صورتی که جنس صفحه کابینت مات بی کیفیت باشد، تمیز کردن آن دشوار خواهد بود.
  3. 3.اگر آشپزخانه شما به گونه­ای است که نور خورشید به طور مستقیم به کابینت­ها می­خورد، بهتر است این نوع کابینت را انتخاب نکنید.

معایب کابینت های مات

انتخاب بین کابینت مات یا براق!

ممکن است شما هم در انتخاب بین کابینت مات و براق سردرگم باشید. برای انتخاب مناسب لازم است از تمام جهات ویژگی­ها را بررسی کنید. از اندازه آشپزخانه گرفته تا نورپردازی و قیمت کابینت:

  1. کابینت های گلاس براق

  2. 1. ابعاد منزل و زیبایی هرچه بیشتر آشپزخانه!

شاید شما هم پی برده باشید که کابینت براق به راحتی نور را بازتاب می­دهد و باعث درخشندگی سطح کابینت می­شود. می­توان گفت که این ویژگی از مهم­ترین ویژگی­های کابینت براق در مقایسه با کابینت مات است. در مقایسه با کابینت براق، کابینت مات نور را جذب کرده و مانع از بازتابش آن می­شود؛ بنابراین اگر آشپزخانه شما کوچک است بهتر است بیشتر به کابینت براق فکر کنید!

مزایای کابینت های مات

  1. 2. مسئله قیمت در انتخاب بین کابینت مات یا براق

فاکتور تعیین کننده در انتخاب بین کابینت مات و براق معمولا مسئله بودجه مالی است. طبیعتا در انتخاب هر وسیله­ای قیمت نقشی کلیدی ایفا می­کند و لازم است که قابل توجه و متناسب باشد. باید بگوییم که کابینت هایگلاس در مقایسه با کابینت ام دی اف معمولی قیمت بالاتری دارد.

عوامل مختلفی در این تفاوت قیمت نقش دارند. به عنوان مثال نوع ورق استفاده شده در مغزی کابینت و روکش کابینت نقش مهمی در قیمت آن دارد. می­توان برای این موارد از ورق ام دی اف یا نئوپان استفاده کرد. همچنین برای متعادل کردن قیمت کابینت می­توان نوع ورق استفاده شده در مغزی و روکش را متفاوت کار کرد؛ یا اینکه ترکیبی از مواد ملامینه و گلاس را در ساخت کابینت به کار برد.

  1. 3. شرایط آب و هوایی هم در انتخاب شما موثر است!

برای انتخاب بین یک کابینت مات یا براق لازم است شرایط آب و هوایی محل زندگی خود را نیز در نظر بگیرید. اگر محل زندگی شما دارای رطوبت بالا باشد بهتر است کابینت­های دارای روکش هایگلاس را انتخاب کنید، زیرا کابینت­هایی که دارای روکش براق نیستند یا اینکه از ام دی اف بدون روکش براق ساخته شده اند، به سرعت رطوبت را جذب کرده و باعث خراب شدن سریع­تر کابینت شما می­شوند. بنابراین بهتر است در محیط­های مرطوب از روکش­های براق استفاده کنید و در محیط­های خشک­تر می­توانید با توجه به متراژ آشپزخانه و بودجه مالی بین کابینت براق و نوع مات آن با توجه به سلیقه دلخواه خود یکی را انتخاب کنید.

قیمت کابینت مات

در نهایت می­توان به این جمع بندی رسید که مدل­های زیادی از کابینت در انواع ایرانی و خارجی در بازار وجود دارند. در میان این مدل­ها اجناس باکیفیت و بی کیفیت وجود دارد و گاهی شناسایی آن­ها از یکدیگر دشوار است. همچنین باید اذعان کرد که قیمت کابینت مات ترک بالاتر از کابینت مات ایرانی است. اما کیفیت کابینت های مات تولید شده در ایران با مشابه خارجی آن برابری می کند. گاهی صرفا نام ترک بودن باعث بالا رفتن قیمت یک جنس می­شود که ممکن است مشابه همان کیفیت در داخل تولید شود. البته لازم به ذکر است که قیمت کابینت مات ترک به ابعاد و ضخامت آن بستگی دارد. برای مشاوره در خصوص کیفیت کابینت، ترک یا ایرانی بودن و موارد دیگر می­توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید

قیمت کابینت مات در کابینت سازی تهران

 

مجموعه دکوراسیون و کابینت بارمان در تهران واقع در پاسداران با به کارگیری پیشرفته ترین ماشین آلات روز دنیا ، کارشناسان متخصص و زبده ، و همچنین با تکیه بر دانش و سابقه درخشان خود در زمینه

  • طراحی و ساخت انواع کابینت های چوبی و ام دی اف (mdf) مدرن و کلاسیک و نئوکلاسیک ، مات و براق
  • طراحی و ساخت انواع کمد دیواری و کمدهای ریلی
  • طراحی و اجرا دکوراسیون و پارتیشن اداری
  • طراحی و اجرا دکور مغازه و فروشگاهی
  • طراحی و اجرا دکوراسیون منزل

توانسته نشان افتخار رضایت مشتری را دریافت کند. مجموعه بارمان به عنوان یکی از بهترین های طراحی و کابینت سازی در تهران شناخته شده است که با بهترین متریال به روز و برند ، پروژه های خود را به اثری خارق العاده تبدیل می کند.

درخواست و لطف شما عزیزان موجب شد تا جهت رفاه حال شما ، خدمت رسانی خود را به سراسر کشور و حتی برون مرزی ک=کسترش دهیم. حال شما چه در تهران و چه در شهرستان های کشور سکونت داشته باشید. لایق دریافت بهترین خدمات از شرکت ما خواهید بود، کارهای اجرایی شرکت ما دارای خدمات پس از فروش و حمل بار به صورت اصولی با بسته بندی مناسب می باشد.

کارشناسان ما آماده پاسخگویی و مشاوره به شما عزیزان هستند.