عکس کابینت
18
آبان

بهترین ایده های طراحی آشپزخانه مدرن

آشپزخانه مدرن چه ویژگی‌هایی دارد و اصولا به چه آشپزخانه‌ای مدرن می‌گویند؟ آیا داشتن آشپزخانه مدرن به مد روز بودن است؟  آشپزخانه مدرن آشپزخانه‌ای است که متناسب با نیاز روز طراحی و تطبیق داده شده باشد. به عنوان مثال امروزه معمولا خانه‌ها کوچک ساخته می‌شوند و در نتیجه آشپزخانه نیز کوچک خواهد بود؛ طراحی و تزیین یک آشپزخانه کوچک از طریق کمک گرفتن از نورپردازی، نوع طراحی کابینت، نوع وسایل استفاده شده، سبک معماری آن و… به نحوی که کوچکی آشپزخانه جلوه نکند و دسترسی در آن آسان و سریع باشد و احساس راحتی و شادی آشپزی در آن ملموس باشد، آن را به آشپزخانه مدرن تبدیل می‌کند. بنابراین مدرن بودن آشپزخانه به مد روز بودن آن صرفا نیست بلکه به مطابق نیاز روز بودن است؛ که قائدتا تکنولوژی‌های نوین روز در بخشی از این موضوع موثر است.

1. استفاده از تکنولوژی‌های روز

در آشپزخانه مدرن الزاما از تکنولوژی روز استفاده نشده است، لیکن یکی از ویژگی‌هایی که کمک می‌کند تا آشپزخانه مطابق نیاز روز طراحی شود استفاده از تکنولوژی روز است که البته در آن نباید زیاده‌روی کرد؛ زیاده‌روی در استفاده از ابزارهای نوین فناوری باعث می‌شود تا با کوچکترین نقص در فناوری، آشپزخانه کارایی خود را از دست بدهد که در این صورت نمی‌توان در شرایط غیرمتعارف از این آشپزخانه استفاده نمود؛ در حالی که آشپزخانه مدرن مطابق شرایط طراحی می‌شود و یکی از شرایط در امروز کمبود منابع و امکان نقص و اختلال در تکنولوژی است که باید لحاظ شود.

آشپزخانه مدرن

2. سبک طراحی آشپزخانه مدرن

منظور از سبک طراحی آشپزخانه مدرن، سبک جانمایی و تعبیه وسایل، رنگ آمیزی استفاده شده، نوع وسایل استفاده شده به لحاظ اندازه و حجم و مواردی از این دست می‌باشد که ظاهر کلی آشپزخانه را رقم می‌زند. مدل کابینت، تعداد وسایل حجیم استفاده شده و جای هریک، تطابق رنگ این وسایل و… همه و همه از این دست می‌باشد. از ویژگی‌های آشپزخانه مدرن که مطابق شرایط و نیاز روز طراحی شده است به سبک طراحی ساده اما حساب شده و کاربردی آن می‌توان اشاره نمود.

آشپزخانه مدرن

3. نورپردازی

از آنجا که آشپزخانه جزئی از خانه است و همچنین محل اجتماع خانواده در طول شبانه روز است، آشپزخانه مدرن به لحاظ نورپردازی باید دو ویژگی را در خود داشته باشد؛ یکی اینکه نوع نورپردازی متناسب با نورپردازی خانه باشد در عین اینکه آشپزخانه را از خانه متمایز کند و دوم اینکه نوع نورپردازی برای خانواده آرامش بخش بوده و باعث افزایش تنش، نآرامی و استرس نشود. در صورتی که نوع نورپردازی آرامش بخش باشد، آشپزخانه در این آشپزخانه مدرن به راحتی غذایی با آرامش آماده کرده و این غذا می‌تواند در همین مکان در آرامش صرف شود که به سلامت اعضا در شرایط پیچیده و استر‌زای زندگی امروز ضروری است.

آشپزخانه مدرن

4.سهولت دسترسی

از دیگر ویژگی‌های یک آشپزخانه مدرن که حاصل تلاش شرکت بارمان می‌باشد، سهولت دسترسی آن می‌باشد. در این آشپزخانه طراحی نوع کابینت هم از داخل و هم از بیرون، محل تعبیه وسایل مختلف و نوع وسایل استفاده شده، به گونه‌ای است که نه تنها دست و پا گیر نباشد بلکه در کمترین زمان دسترسی به امکانات مهیا و با بیشترین بازدهی کارها انجام شود. اهمیت این امر به این

آشپزخانه مدرن

لحاظ است که امروزه مدیریت زمان در کنار تهیه غذای مناسب بسیار ارزشمند است و لذا باید این امر در کمترین زمان اما به بهترین نحو انجام گیرد و باعث آشفتگی ذهنی فرد نشود. طراحی دخلی طبقه‌بندی شده کابینت، استفاده مناسب از فضاهای خالی و پرت و… همه و همه در این امر کمک می‌کند.