دستگیره مخفی کابینت آشپزخانه
02
خرداد

همه چیز درباره دستگیره مخفی کابینت آشپزخانه

یکی از سؤالاتی که پس از نصب کابینت آشپزخانه مطرح می‌شود، چگونگی باز و بسته کردن کابینت‌هاست. این کار به دستگیره‌ای نیاز دارد که بتوان به راحتی درب‌های کابینت را باز کرد. دستگیره‌ها می‌توانند به صورت مخفی یا با شکل و ابعاد متفاوتی از جمله دستگیره کشیده استیل یا دستگیره‌های سرامیکی با شکل‌های گرد و بیضی عرضه شوند. با این حال، موضوع اصلی این مقاله، دستگیره‌های مخفی کابینت در سبک‌های کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن است.

همانطور که پیشتر اشاره شد، دستگیره‌های کابینت با جنس‌ها و شکل‌های متفاوتی مانند استیل، سرامیکی و غیره تولید می‌شوند. کابینت به عنوان یکی از وسایل ضروری در آشپزخانه، برای اکثر مدل‌های کابینت کلاسیک نیاز به دستگیره معمولی دارند، در حالی که برای کارهای مدرن اغلب از دستگیره‌های مخفی استفاده می‌شود و یا به صورت فشاری باز و بسته می‌شوند. با این حال، دستگیره‌های کلاسیک و نئوکلاسیک با ظاهری کلاسیک و شیک بسیار جذاب هستند و کابینت ام دی اف را کثیف نمی کند، زیرا دست مستقیما به کابینت نمی‌خورد.اکثر کارهای مدرن امروزه از دستگیره مخفی استفاده می‌کنند که ظاهر زیبایی دارد و بسیار شیک است. با این حال، دست و انگشتان شما با درب کابینت ارتباط مستقیم دارند و نیازمند تمیزی مداوم هستند. همچنین، کابینت های مدرن دو نوع مات و براق دارند. نوع مات، کثیفی را کمتر جذب می‌کند اما تمیز کردن آن سخت تر است. از طرفی، کارهای براق با یک دستمال مرطوب به راحتی تمیز می‌شوند، اما همانطور که گفته شد، با کشیدن یک انگشت روی آن کثیف می‌شود.

انتخاب دستگیره کابینت با تأکید بر طرح و رنگ

از دستگیره‌های دو پیچ یا دکمه‌ای برای کابینت‌های ممبران، ام دی اف و گلاس بسیار استفاده می‌شود. برخی از این دستگیره‌ها، با طرح‌ها و نگین‌های زیبا، جلوه‌ای شیک و جذاب به فضای داخلی اضافه می‌کنند و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند. با این حال، برای کابینت‌هایی با رنگ خنثی و ساده، بهتر است از این دستگیره‌ها استفاده کنید تا جلوه‌ی بهتری بدست آورید. در واقع، اگر کابینت شما دارای رنگ جیغی باشد و با این دستگیره‌های شلوغ همراه شود، فضای داخلی خسته‌کننده و کسل‌کننده به نظر خواهد رسید. در نتیجه، قبل از انتخاب دستگیره، باید به رنگ و شکل کلی کابینت توجه داشته باشید تا با هماهنگی مناسب، جلوه‌ی بهتری برای فضای داخلی خانه‌تان به دست آورید.

دستگیره های مخفی، جایگزینی مدرن برای کابینت های گلاس

کابینت هایگلاس با ظاهری مدرن و زیبا، به عنوان یکی از اصلی ترین قسمت های آشپزخانه های مدرن شناخته می شوند. در گذشته، اغلب از دستگیره های معمولی برای این کابینت ها استفاده می شد، اما با توسعه فناوری ها، دستگیره های مخفی برای کابینت های گلاس طراحی شدند که در عین زیبایی و سادگی ظاهری، راحتی و کارایی بیشتری در استفاده از آن ها را به کاربران ارائه می دهند. این دستگیره ها به صورت مخفی درون کابینت ها قرار می گیرند و در نتیجه، ظاهر کابینت ها بسیار ساده تر و زیباتر می شود. برای کابینت های مدرن، دستگیره های مخفی به صورت مختلف و با توجه به نیازهای کاربران طراحی و اجرا می شوند. در نهایت، استفاده از دستگیره های مخفی برای کابینت های گلاس، به کاربران راحتی و راه حلی مدرن و زیبا برای طراحی آشپزخانه های خود ارائه می دهد.
بعضی از دستگیره ها، به صورت شاخه ای و با استفاده ی بسیاری، به صورت مخفی طراحی شده اند. این نوع دستگیره ها، به عنوان یک ریل در داخل کابینت قرار می گیرند و در اکثر موارد با توجه به طول کابینت، به صورت متری خریداری می شوند. استفاده از دستگیره های مخفی همیشه جذاب بوده و همچنان در بین مردم بسیار محبوب است. نصب دستگیره مخفی کابینت، مانند دستگیره های فیزیکی با جنس های مختلف، خراب نمی شود و به دلیل ماندگاری طولانی، همیشه شکیبایی و دقت خاصی در انتخاب دارد. در ضمن، این دستگیره ها برای استفاده، نیاز به نصب و مراقبت ندارند و به راحتی شل نمی شوند یا مشکلی برای کاربران ایجاد نمی کنند.

دستگیره مخفی کابینت

قیمت دستگیره‌های مخفی برای کابینت چقدر است؟

دستگیره های کابینت، قیمت های متفاوتی دارند و نمی توان به طور قطعی گفت کدام یک گرانتر است. گاهی اوقات استفاده از دستگیره ساده و بدون آلایش، بهترین گزینه است و در برخی موارد، دستگیره های شکیل تر با نگین، حکاکی و طرح های کلاسیک، مورد استفاده قرار می گیرند که ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند. در کل، دستگیره های مخفی کابینت قیمت کمی بالاتر از دستگیره های معمولی کابینت دارند، اما با توجه به ماندگاری طولانی آن ها، هزینه های بیشتری را توجیه می کنند.
در حالت عادی، کار با دستگیره‌های مخفی هزینه بیشتری دارد، اما باید توجه داشت که این مسئله به نوع دستگیره و کیفیت آن نیز بستگی دارد. انتخاب دستگیره مناسب یک کار سخت است، زیرا این ابزار برای زیبایی و جلوه ویژه در آشپزخانه بسیار مهم است. همچنین، اگر رنگ و طرح دستگیره با طرح، سبک و رنگ کابینت هماهنگ نباشد، ممکن است زیبایی کابینت را کم کند و به جای جلوه ویژه، ظاهری کسل کننده و خسته کننده به کابینت ببخشد.
امروزه، یکی از ویژگی های جدید کابینت های مدرن، داشتن دستگیره های مخفی و زیباست که ظاهری یکنواخت و صاف برای کابینت ها فراهم می کند. این دستگیره ها، قسمتی ویژه دارند که دست درون آن قرار می گیرد و با کشیدن یا فشار دادن، کابینت باز یا بسته می شود. استفاده از دستگیره های مخفی، به کابینت ها ظاهری منظم و مرتب تر می بخشد و به ساماندهی و سادگی در فضای آشپزخانه کمک می کند. با این حال، انتخاب دستگیره های مناسب برای کابینت ها، کاری سخت است زیرا آنها ابزاری هستند که در زیبایی و ورود به آشپزخانه جلوه خاصی دارند. در نتیجه، باید دستگیره هایی را انتخاب کرد که با طرح، سبک و رنگ کابینت هماهنگ باشند تا ظاهری جذاب و هماهنگ داشته باشند.
برای رضایت افراد سخت پسند، دستگیره‌های مخفی با رنگ‌های خاصی طراحی شده‌اند. این رنگ‌ها شامل مسی، شامپاینی و طلایی، نقره‌ای و سفید هستند. همچنین، شما می‌توانید دستگیره‌های مخفی را به صورت مات و یا براق انتخاب کنید.

آیا کابینت با دستگیره‌ی مخفی بهتر است؟

این دستگیره‌ها، با وجود طراحی مدرنی که دارند، به هر حال دارای مزایا و معایبی هستند که بهتر است به آنها اشاره کنیم.

مزایای کابینت با دستگیره مخفی

• یکی از مزایای دستگیره‌های مخفی این است که در واقع هیچ دستگیره یا وسیله‌ای اضافی بر روی کابینت قابل رویت نیست.
• یکی دیگر از مزایای این دستگیره‌ها، به نمایش گذاشتن فضای منظم، مرتب و ساده است که با سبک مدرن خود، جذابیت خاصی برای افراد و خانواده‌های امروزی و علاقمند به داشتن یک فضای بی‌آلایش دارد.
• در مرحله بعد، می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که علاوه بر زیبایی فوق‌العاده‌ای که دارد، این کابینت هیچگاه از مد خارج نمی‌شود و به شما فضای بیشتری برای گرفتن آن ارائه می‌دهد، به طوری که شما مجبور نیستید فقط مثل دستگیره‌های معمولی و بیرونی که اندازه آنها برابر با قرار گیری یک دست هست، از فضای بسیار کمی استفاده کنید.
• یکی از مزیت‌های این دستگیره، عدم گیر کردن به طور تصادفی در بدن یا لباس شما و عدم امکان کشیده شدن آن به سادگی است.
• از آنجایی که در دستگیره‌های معمولی، گاهی پیچ و دستگیره آنها شل و یا آویزان می‌شود و نیاز به تعویض یا تعمیر دارد، در دستگیره مخفی کابینت، چنین مشکلی وجود ندارد.
• همچنین باید اشاره کرد که بعضی از دستگیره‌های مخفی کابینت، دارای قفل نیز هستند که برای برخی افراد و خانواده‌ها، یک نکته‌ی مورد پسند است. به خصوص افرادی که کودک کوچکی دارند، از این مزیت استقبال می‌کنند تا از دسترسی غیرمجاز کودکان به داخل کابینت‌ها جلوگیری کنند.

معایب دستگیره مخفی کابینت

• در نهایت از معایب دستگیره مخفی می‌توان به دو مورد اشاره کرد : در حقیقت، دستگیره مخفی کابینت نیاز به تمیزکاری بیشتری نسبت به دستگیره معمولی دارد، زیرا در برخی موارد گرد و غبار و اثر انگشت‌ها روی آن به راحتی قابل مشاهده هستند. همچنین، هزینه‌ی نصب دستگیره مخفی کابینت بیشتر از دستگیره معمولی است. با این حال، با توجه به مزایایی که برای دستگیره مخفی کابینت ذکر شد، هنوز ارزش استفاده از آن وجود دارد و برخی افراد به دلیل طراحی زیبا و شیک آن از آن استقبال می‌کنند.

دستگیره مخفی، یک انتخاب شیک و مدرن برای کابینت

استفاده از دستگیره مخفی در کابینت، به دلیل عدم وجود دستگیره قابل رویت بر روی کابینت، فضایی مدرن، شیک و زیبا در آشپزخانه ایجاد می کند. دستگیره مخفی کابینت، می تواند مکانیکی یا مغناطیسی باشد. در مدل مغناطیسی، یک فنر درون دستگیره مخفی به کار می رود و با فشار، درب باز می شود. با توجه به این که انتخاب کابینت با دستگیره مخفی به شما امکان می دهد تا فضای آشپزخانه خود را به روزرسانی کنید و آن را به شکلی مدرن شکل دهید، استفاده از این نوع دستگیره ها می تواند باعث شود که به طرح کابینت خود برای سال های طولانی لذت ببرید، زیرا این نوع دستگیره هیچگاه از مد نمی افتد.

دستگیره مخفی کابینت

چه نوع دستگیره مخفی مناسب کابینت های زمینی می‌باشد ؟

استفاده از دستگیره مخفی در کابینت زمینی، یک راه حل کاربردی برای جلوگیری از گیر کردن ناگهانی لباس به دستگیره است. با توجه به ساده شدن سبک کابینت ها، دستگیره بر روی کابینت زمینی به شدت ضروری است. علاوه بر این، دستگیره مخفی به فضای یک آشپزخانه مدرن و امروزی جلوه خاصی می‌بخشد. برای کابینت زمینی، معمولا از دستگیره مخفی پروفیلی پنهان استفاده می شود که با ایجاد یک فضای خالی بین کابینت‌ها، امکان باز و بسته کردن درب را فراهم می‌کند. این روش به طور کلی به دلیل ظاهر زیبا و کاربردی بودن، برای طراحان داخلی و مشتریان بسیار جذاب است.

چه نوع دستگیره مخفی مناسب کابینت های هوایی (بالایی) می‌باشد ؟

استفاده از دستگیره مخفی در کابینت هوایی و زمینی، رایج است. دستگیره مخفی کابینت مغناطیسی بیشتر برای کابینت هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگیره تنها با فشار درب کابینت باز می‌شود و سبب سهولت در باز شدن کابینت می‌شود، که این امر به انجام کارها کمک می‌کند و سرعت آن را افزایش می‌دهد. دستگیره مخفی کابینت هوایی، به ظاهر آشپزخانه جذابیت بیشتری می‌بخشد و سبب بهبود سبک آشپزخانه می‌شود.

رنگ محبوب طلایی و شامپاینی برای دستگیره مخفی کابینت‌

رنگ‌های طلایی و شامپاینی از محبوب‌ترین رنگ‌های دستگیره مخفی کابینت هستند. به علاوه، این دو رنگ، علاوه بر زیبایی، با بسیاری از رنگ‌های کابینت همخوانی دارند و با رنگ‌های قهوه‌ای و چوبی بسیار جذاب به نظر می‌رسند.

دستگیره مخفی کابینت

دستگیره مخفی کابینت سفید رنگ

در انتخاب رنگ دستگیره مخفی کابینت، رنگ سفید به عنوان یکی از کم ریسک ترین رنگ‌ها شناخته می‌شود. امروزه استفاده از رنگ‌های روشن در صنعت کابینت‌سازی بسیار رایج شده است. این رنگ‌ها به ایجاد فضای دل‌باز و نور بیشتر در محیط آشپزخانه کمک می‌کنند. بنابراین، رنگ سفید در دستگیره مخفی کابینت نیز به خوبی قابل استفاده است.

در سال 1402 کابینت ام دی اف خود را با دستگیره مخفی مدرن تر کنید

با توجه به تعریفی که ارائه شده، کابینت ام دی اف در دسته کابینت‌های مدرن قرار می‌گیرد. ویژگی بارز این نوع کابینت‌ها سادگی طراحی و اجتناب از طرح‌های شلوغ است. با توجه به سبک کابینت شما، می‌توانید تصمیم بگیرید که به چه جزئیاتی در کابینت‌های خود نیاز دارید، از جمله دستگیره کابینت که یکی از جزئیات اساسی آن است.
در کابینت های مدرن، سادگی از مهمترین ویژگی ها است و دستگیره مخفی کابینت ام دی اف، برای حفظ این سادگی، بهترین انتخاب محسوب می شود. با استفاده از دستگیره مخفی، سبک و دکوراسیون جدیدی در آشپزخانه شما به وجود خواهد آمد. این دستگیره، به عنوان یک مکمل بسیار خوب برای طرح های مدرن در نظر گرفته می شود. ظاهری تمیز و بی عیب نقص در کابینت های مدرن، باعث شده تا آشپزخانه های زیادی به شکل مدرن و با طراحی امروزی شان شناخته شوند.

انواع دستگیره مخفی کابینت موجود در بازار را بشناسیم

به طور کلی دستگیره های مخفی در دسته بندی های اصلی ذیل قرار می‌گیرند :

• دستگیره آهن ربایی مکانیکی
• دستگیره یکپارچه با درب کابینت
• دستگیره پروفیلی پنهان
• دستگیره پروفیلی بیرونی

معرفی جدیدترین مدل دستگیره مخفی برای کابینت

دستگیره‌های پروفیلی پنهان، یا همان دستگیره‌های شاخه‌ای پروفیلی، به عنوان جدیدترین دستگیره‌های کابینت شناخته می‌شوند که در بین دستگیره‌های مخفی کابینت قرار دارند. نصب دستگیره مخفی، با استفاده از پروفیل‌های شاخه‌ای ۳ متری و ۴/۲ متری انجام می‌شود که به اندازه‌ی درب مورد نظر برش داده شده و به صورت عمودی یا افقی روی درب یا بدنه کابینت نصب می‌گردند. دستگیره‌های شاخه‌ای مخفی معمولاً در کابینت‌های زمینی و کشوها قابل اجرا هستند و با ایجاد یک فضای خالی بین کابینت‌ها، امکان باز و بسته کردن درب را فراهم می‌سازند.

دستگیره مخفی کابینت مدرن: جلوه‌ای شیک و جدید در دکوراسیون داخلی

اگر به دنبال بهبود ظاهر مدرن آشپزخانه خود هستید، استفاده از دستگیره مخفی کابینت یکی از اولویت‌های شما باید باشد. این اصل، یکی از مهمترین اصول در طراحی آشپزخانه مدرن است که با اضافه کردن یک دستگیره مخفی به کابینت‌ها، به شما کمک می‌کند تا یک سبک مدرنیته برای آشپزخانه خود ایجاد کنید.
در گذشته، اکثر درب‌ها و کمدها برای باز شدن به دستگیره نیاز داشتند. اما در کابینت‌های مدرن امروزی، دستگیره کابینت دیگر وجود ندارد. به جای آن، از دستگیره‌های مخفی استفاده می‌شود که علاوه بر ایجاد ظاهری خطی و فوق العاده برای کابینت، دارای کاربری آسان‌تری هم هستند؛ زیرا باز کردن کابینت از هر جایی ممکن است.

معرفی دستگیره مخفی کابینت با قابلیت آهن ربایی

به کابینت با دستگیره مگنتی که به آن کابینت با دستگیره لمسی هم اشاره می‌شود، می‌توان به عنوان یک نمونه از کابینت‌های مدرن اشاره کرد. این نوع کابینت بدون دستگیره و یا با دستگیره‌ای مخفی طراحی و ساخته می‌شود. در این نوع کابینت‌ها، برای باز کردن درب، نیازی به دستگیره نیست و تنها با اعمال فشار به درب، مگنت درون آن باز می‌شود و یک فاصله حدود ۲ الی ۳ سانتی‌متر بین کابینت و درب ایجاد می‌شود. با استفاده از این فاصله، می‌توان به راحتی درب را باز کرد.
دستگیره مخفی کابینت مگنتی، به عنوان یک گزینه ساده و با قیمت مناسب شناخته می‌شود که علاوه بر استفاده در کابینت‌های مدرن، توانسته است به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای کابینت‌های امروزی تبدیل شود. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که ممکن است مگنت دستگیره در اثر زمان و سایر عوامل، کمی گیر بیاید و یا کار نکند. با این حال، این مشکل با تعویض مگنت یا تعمیر آن، رفع می‌شود.

دستگیره کابینت مخفی مگنتی

کلام پایانی :

بسته به نوع کابینت و سلیقه مشتری، دستگیره های مختلفی برای کابینت موجود هستند که بیشترین استفاده را دارند. علاوه بر دستگیره های سرامیکی و دکمه ای، دستگیره های مخفی کابینت نیز وجود دارند که به صورت عمودی یا افقی نصب می‌شوند. نصب دستگیره مخفی کابینت نیز بستگی به نوع دستگیره دارد؛ برخی دستگیره ها کشیده مانند دستگیره های عادی هستند و برخی دستگیره ها به صورت لمسی کار می‌کنند. رنگ دستگیره ها هم بسته به رنگ کابینت تعیین می‌شود؛ به طور مثال، اگر رنگ کابینت سفید باشد، می‌توان از دستگیره های نقره ای یا طلایی استفاده کرد تا کار را بسیار ساده و زیبا کنیم. به همین دلیل، انتخاب دستگیره های مناسب برای کابینت‌ها، علاوه بر راحتی کاربری، بر زیبایی و استایل کلی کابینت نیز تأثیرگذار است.