کابینت ملامینه نسبت به کابینت ام دی اف
04
اسفند

کابینت ملامینه در مقایسه با کابینت ام دی اف

اگر تا به حال برای خرید کابینت آشپزخانه اقدام کرده اید، قطعاً با نام ها و مدل های مختلفی روبرو شده اید. کابینت ملامینه، کابینت چوبی، کابینت ام دی اف، کابینت هایگلاس، کابینت لمینت، کابینت استیل، کابینت ممبران، کابینت لترون و کابینت اکریلیک جزو رایج ترین مدل های کابینت هستند. هر کدام از انواع کابینت، ویژگی ها و خواص فیزیکی متفاوت دارند که آن ها را از سایرین جدا می کند. در حال حاضر کابینت ملامینه یکی از کاربردی ترین انواع کابینت آشپزخانه به شمار می آید که در موارد متعددی مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی های فیزیکی محصول و ظاهر زیبا و جذابی که دارد سبب شده است تا اغلب افراد آن را گزینه مناسب برای آشپزخانه خود در نظر بگیرند. علاوه بر این، قیمت مناسب این محصول سبب می‌شود که مورد توجه قشر متوسط جامعه باشد. در ادامه قصد داریم این کابینت را مورد معرفی قرار داده و ویژگی ها و مزایای کابینت ملامینه را بررسی نماییم. اگر تمایل دارید تا در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید تا انتها همراه ما باشید.

 

کابینت ملامینه آشپزخانه 

انواع متریال مورد استفاده در صنعت کابینت سازی

همان طور که اشاره شد در صنعت کابینت سازی از انواع مختلف متریال استفاده می شود. به صورت کلی می توانیم ورق های کابینت مورد استفاده در این صنعت را به سه دسته عمده تقسیم بندی نماییم که به شرح زیر هستند:

  • کابینت فلزی
  • کابینت چوبی(چوب طبیعی)
  • کابینت ساخته شده به وسیله ورق های فرآوری شده(شبه چوب)

 

تقریباً اکثر افراد با متریال چوبی و فلزی که برای ساخت کابینت مورد استفاده قرار می گیرد، آشنایی دارند. برای مثال در گذشته از ورق آهن سیاه برای ساخت کابینت استفاده می شد؛ ولی در حال حاضر استفاده از آن رایج نیست. در عوض در حال حاضر برای ساخت کابینت های فلزی از متریالی نظیر ورق استیل استفاده می شود. البته طبیعی است که دوام و طول عمر و کیفیت کابینت های استیل با نمونه های ساخته شده از ورق گالوانیزه قابل مقایسه نخواهد بود.

کابینت هایی که به واسطه چوب طبیعی ساخته می شوند، در ساختمان هایی که دکوراسیون سنتی و کلاسیک دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. کابینت هایی که به واسطه چوب طبیعی یا روکش های چوبی طراحی و ساخته می شوند، با توجه به نوع چوبی که برای ساخت آن ها مورد استفاده قرار گرفته است، قیمت، کیفیت و طول عمر متفاوتی خواهند داشت. به هر حال این نوع کابینت به عنوان کابینتی گران قیمت شناخته می شود.

نوع سوم کابینت های آشپزخانه به واسطه ورق های فرآوری شده ساخته می شوند. برای ساخت این ورق ها از شیوه های تولیدی و مهندسی مواد استفاده شده و در نتیجه خروجی کار برای ساخت کابینت و سایر لوازم منزل مورد استفاده قرار می گیرد. ام دی اف، لترون، ممبران، هایگلاس، نئوپان و… را می توانیم جزو این دسته از کابینت ها به شمار آوریم. همان طور که در اوایل بحث مطرح شد، کابینت ملامینه جزو پرکاربردترین متریال کابینت سازی در ایران است که در ادامه به طور مفصل به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 

قیمت کابینت ملامینه آشپزخانه 

کابینت ملامینه چیست؟

کابینت ملامینه با استفاده از روکش خاصی ساخته می شود. در اصل برای ساخت کابینت ملامینه از ورق های فرآوری شده استفاده می شود که بر روی آن ها روکش ملامین نصب شده است. به صورت معمول ورق های فرآوری شده، از یک رویه و یک لایه داخلی تشکیل می شوند که به آن مغز گفته می شود. روکش ملامینه معمولاً بر روی ورق هایی از جنس نئوپان و ام دی اف خام مورد استفاده قرار می گیرد. اکثر فروشندگان هنگامی که از کلمه کابینت ملامینه استفاده می کنند، مقصودشان کابینت ملامینه ساخته شده از نئوپان است.

 

کابینت ملامینه

 

ورق ام دی اف یک نوع ورق خام به شمار می‌آید که به واسطه ضایعات چوب ساخته شده و در طی مراحلی خاص به شکل ورق در می آیند. ورق ام دی اف با سطح روکش های متنوع و متعدد به بازار عرضه شده و اسامی مختلفی نظیر ملامینه، لمینت و لترون را به خود می گیرد. باید این نکته را نیز مورد توجه قرار داد که می توان ورق ام دی اف را با روکش رنگ نیز عرضه کرد. در ادامه برای شناخت دقیق انواع کابینت ملامینه به تفاوت ورق های ام دی اف و نئوپان می پردازیم.

 

مزایای کابینت ملامینه 

تفاوت ورق MDF و نئوپان

ورق های نئوپان و ام دی اف جزو ورق های شبه چوب به شمار می آیند. ورق ام دی اف جزو ورق های فیبری به شمار آمده که به واسطه حرارت و فشار زیاد و ترکیب شدن با چسب رزین ساخت می شود. ورق نئوپان نیز در طی فرآیندی مشابه ورق ام دی اف ساخته می شود. برای ساخت این ورق به جای فیبر، از زائده های چوب مانند خرده چوب و خاک اره استفاده می شود. به همین جهت ورق نئوپان ساختاری درشت تر از ام دی اف داشته و استحکام آن نیز کمتر است. ورق ام دی اف وزنی معادل ۶۰۰ الی ۷۰۰ کیلوگرم برای هر متر مکعب دارد که از وزن ورق های نئوپان بیشتر خواهد بود.

ورق های نئوپان معمولاً در هر مترمکعب وزنی معادل ۱۶۰ الی ۴۵۰ کیلوگرم داشته و چگالی آن ها کمتر از ام دی اف است. هنگامی که به شکل ظاهری این روکش ها نگاه می کنیم، نمی توانیم به راحتی ورق های ام دی اف ملامینه یا نئوپان ملامینه را از یکدیگر تفکیک کنیم. هنگامی که به قسمت داخلی و مغز این ورق ها نگاه می کنیم، می توانیم از تفاوت فشردگی و تراکم ذرات این دو ورق، آن ها را از یکدیگر تفکیک کنیم.

به طور کلی موارد زیر جزء مهمترین تفاوت های ورق ام دی اف و نئوپان به شمار می آید:

  • ام‌دی‌اف استحکام بیشتری داشته و مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد
  • چگالی و وزن ام دی اف به طرز قابل توجهی بیشتر از نئوپان است
  • ام دی اف قیمتی بالاتر از ورق های نئوپان ای دارد
  • ورق ام دی اف به صورت فیبر بوده و ذرات ریزی دارد، اما ورق نئوپان دارای ذراتی بسیار درشت تر هستند
  • ام دی اف را می توان برای ساخت کتابخانه، کابینت و میز کار مورد استفاده قرار داد؛ اما نئوپان بیشتر برای تولید کمد و تختخواب به کار برده می شود.

 

ام دی اف در برابر نئوپان

ام دی اف نئوپان
استحکام و دوام بیشتر استحکام و مقاومت کمتر در برابر فشار
مقاوم در برابر رطوبت و آب آسیب پذیری بالا در برابر رطوبت
وزن کم وزن زیاد
قیمت بالا قیمت پایین
دوام زیاد دوام کم
بهتر و راحت تر برش می خورد به سختی برش می خورد
ظاهری زیبا، جذاب و متنوع تنوع کم
مناسب برای ساخت کابینت، کتابخانه و دکور مناسب ساخت تخت خواب و مبلمان

 

روکش ملامینه

در مطالب بالا به صورت کلی نکاتی پیرامون ورق های نئوپان و ام دی اف مطرح شد. در ادامه می خواهیم به بررسی ویژگی های روکش ملامینه بپردازیم. همان طور که اشاره شد روکش ملامینه به عنوان روکشی شناخته می شود که بر روی ورق های نئوپان یا ام دی اف نصب شده و برای ساخت کابینت ملامینه مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از خواص روکش ملامینه مانند سطح درخشان آن سبب می‌شود که ویژگی های ام دی اف و نئوپان بهبود پیدا کند. عنوان مثال، استفاده از روکش ملامینه موجب می‌شود تا ورق ها در برابر آب مقاومت بیشتری داشته باشند.

برای ساخت روکش ملامینه از یک نوع کاغذ تزیینی استفاده می شود که در فشار و حرارت بالا با رزین ملامین فرمالدئید ترکیب شده و یک روکش درخشان را به وجود می آورد. ملامین فرمالدئید در صنایع مختلف به شکل پودر یا مایع مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب علاوه بر روکش ملامینه برای ساخت کاغذهای ضد چروک، ظروف ملامین و محصولات نساجی به کار برده می شود.

 

انواع کابینت ملامینه 

انواع کابینت ملامینه

می توان گفت که نوع روکش یکی از عواملی است که قیمت کابینت ملامینه در تهران و سایر شهرستان ها را تعیین می نماید. به طور کلی کابینت ملامینه به سه دسته تقسیم می شود. :

  • کابینت ملامینه براق
  • کابینت ملامینه مات
  • کابینت ملامینه کتان

 

کابینت ملامینه براق

این نوع کابینت ملامینه ظاهری شفاف و زیبا دارد، اما در برابر خط و خش آسیب پذیری بالایی از خود نشان می دهد. استفاده از این کابینت به انعکاس بهتر نور در فضای آشپزخانه منجر شده و روشنایی آشپزخانه را به طرز چشمگیری افزایش می دهد. به همین دلیل می‌توان این مدل را گزینه ای مناسب برای آشپزخانه هایی با نور کم به شمار آورد. اگر آشپزخانه شما ابعاد کوچکی داشته یا نور کمی دارد، می توانید با استفاده از کابینت ملامینه براق، نور آشپزخانه خود را افزایش دهید و فضای بهتری را ایجاد نمایید.

 

کابینت ملامینه مات

این نوع از کابینت ملامینه به دلیل این که دارای طرح مات است، نور کمتری را بازتاب می کند. در مقابل، این روکش مقاومت بیشتری در برابر خط و خش و ایجاد لک و کثیفی دارد.

 

کابینت ملامینه کتان

این نوع کابینت ملامینه مات و زبر بوده و طراحی بافت مانند دارد. این مدل نیز در برابر خط و خش و آسیب مقاومت زیادی از خود نشان می دهد.

 

تمیز کردن کابینت ملامینه

کابینت ملامینه از سطحی صاف و صیقلی برخوردار بوده و به همین جهت به راحتی می توان آن را تمیز کرد و مورد نظافت قرار داد. برای تمیز کردن این کابینت کافی است از یک دستمال نرم و ترکیبی رقیق از آب و شوینده استفاده کنید.

 

تمیز کردن کابینت ملامینه

 

لازم به ذکر است که کابینت های آشپزخانه به دو سبک کلی مدرن و کلاسیک تقسیم بندی می شوند. البته در حال حاضر طرح نئوکلاسیک نیز با استقبال خوبی روبرو شده است. این کابینت را می توان مابین کابینت های مدرن و کلاسیک در نظر گرفت که ظاهری بسیار زیبا را برای آشپزخانه به وجود می آورد. کابینت ملامین نیز جزو کابینت های مدرن به شمار آمده و از بدنه های ساده، مینیمال و بدون حکاکی برای آن ها استفاده می شود. این کابینت ها گزینه ای مناسب برای خانه های مدرن به شمار آمده و می‌توانید آن را به خوبی با سایر اجزای خانه هماهنگ کنید.

قیمت کابینت ملامینه

در مورد نحوه محاسبه قیمت کابینت ام دی اف در مقاله جداگانه توضیح داده ایم. قیمت کابینت ملامینه نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و پارامترهای گوناگونی در قیمت نهاییی کابینت ملامینه نقش دارد که در مقاله مربوطه می توانید به آنها پی ببرید.

بهترین کابینت سازی در تهران و شهرستان

قطعا در اجرای کابینت آشپزخانه، مهارت کابینتسازی در تهران و شهرستان ، متریال مصرفی در هنگام سفارش و ساخت کابینت آشپزخانه در تهران و شهرستان اهمیت خواهد داشت. از همین رو لازم است بهترین کابینت سازی در تهران و شهرستان را بشناسید.

مجموعه دکوراسیون و کابینت بارمان در تهران واقع در پاسداران با به کارگیری پیشرفته ترین ماشین آلات روز دنیا ، کارشناسان متخصص و زبده ، و همچنین با تکیه بر دانش و سابقه درخشان خود در زمینه

  • طراحی و ساخت انواع کابینت های چوبی و ام دی اف (mdf) مدرن و کلاسیک و نئوکلاسیک
  • طراحی و ساخت انواع کمد دیواری و کمدهای ریلی
  • طراحی و اجرا دکوراسیون و پارتیشن اداری
  • طراحی و اجرا دکور مغازه و فروشگاهی
  • طراحی و اجرا دکوراسیون منزل

توانسته نشان افتخار رضایت مشتری را دریافت کند. مجموعه بارمان به عنوان یکی از بهترین کابینت سازی های تهران شناخته شده است که با بهترین متریال به روز و برند ، پروژه های کمد و کابینت آشپزخانه در تهران و شهرستان خود را به اثری خارق العاده تبدیل می کند.

درخواست و لطف شما عزیزان موجب شد تا جهت رفاه حال شما ، خدمت رسانی خود را به سراسر کشور و حتی برون مرزی گسترش دهیم. حال شما چه در تهران و چه در شهرستان های کشور سکونت داشته باشید. لایق دریافت بهترین خدمات از شرکت ما خواهید بود، کارهای اجرایی شرکت ما دارای خدمات پس از فروش و حمل بار به صورت اصولی با بسته بندی مناسب می باشد.

کارشناسان ما آماده پاسخگویی و مشاوره و ثبت سفارش شما عزیزان می باشند.