طراحی کابینت آشپزخانه در تهران
16
فروردین

نحوه طراحی کابینت آشپزخانه در تهران

سیر تا پیاز اصول طراحی کابینت آشپزخانه کوچک و بزرگ در سال 1402

اصول طراحی کابینت آشپزخانه، موارد متعددی را شامل می شود. به صورت کلی، مهمترین اصولی که می بایست برای طراحی کابینت مدنظر قرار بگیرد، شامل طرح، رنگ، متریال و نورپردازی است. در ادامه اصول طراحی کابینت آشپزخانه را مورد بررسی قرار داده و نکاتی را پیرامون این مسئله مورد بررسی قرار می دهیم.

 

اصول طراحی کابینت آشپزخانه کوچک و بزرگ 

طراحی کابینت آشپزخانه مدرن

سبک مدرن کابینت آشپزخانه را می توان به سه نوع ملامینه، های گلاس و های گلاس فرامید تقسیم بندی نمود. هر کدام از انواع کابینت مدرن، از ویژگی های مختلف برخوردار بوده و می توانند جلوه ای خاص و زیبا را به وجود آورند.

 

اصول طراحی کابینت آشپزخانه مدرن در تهران

می توانیم رعایت اصول طراحی کابینت آشپزخانه را به عنوان یکی از مهمترین اجزای طراحی داخلی آشپزخانه در نظر بگیریم. طراحی کابینت آشپزخانه در تهران بر اساس استاندارد ها و قواعد خاصی انجام می شوند. بنابراین، با رعایت کامل این اصول، می توان فضایی دلنشین و زیبا را در محیط آشپزخانه به وجود آورد. البته این قواعد و اصول بسیار ساده بوده و نیاز نیست برای یاد گرفتن آن ها وقت و انرژی زیادی را صرف کنید.

 

اصول طراحی کابینت آشپزخانه مدرن

در این بخش قصد داریم تا نکات مربوط به طراحی کابینت آشپزخانه مدرن را به طور کامل مورد بحث قرار دهیم. این موارد به عنوان مهمترین اصول طراحی در این سبک به شمار آمده و در جای جای دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این اصول و قواعد می توانید محیطی لوکس و شیک را در آشپزخانه مدرن خود ایجاد نموده و فضای متناسب را به ارمغان آورید.

به طور کلی، سبک آشپزخانه مدرن فاقد شلوغی و تجمل بوده و برای جبران شلوغی های زندگی شهری، از طراحی های ساده و شیک برخوردار است. سادگی موجود در آشپزخانه های مدرن با هیچ چیزی قابل جایگزینی نخواهد بود و حتی لوازم خانگی گران قیمت و سلطنتی نیز نمی تواند چنین فضایی را به ارمغان آورد. پس در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی اصول طراحی مدرن بپردازیم.

 

کابینت؛ مهمترین جز فضای داخلی آشپزخانه

به طور قطع می توان کابینت آشپزخانه را به عنوان مهمترین جز از دکوراسیون داخلی آشپزخانه در نظر گرفت. زیرا کابینت آشپزخانه به عنوان عنصری شناخته می شود که سبک طراحی داخلی را مشخص کرده و جلوه اصلی آشپزخانه را به نمایش می گذارد.

بر همین اساس، طراحی کابینت های مدرن نیز به شکلی انجام می شود که فاقد هرگونه شلوغی بوده و ظاهری مینیمال، ساده و جذاب را به ارمغان می آورد. در این سبک کابینت ها معمولا درب ها فاقد هرگونه برجستگی و برآمدگی هستند و بدنه ای یکپارچه خواهند داشت. بدین ترتیب، مرز کابینت و درب ها به واسطه یک شکاف و خط بسیار نازک مشخص می شود و کابینت جلوه ای یکپارچه دارد.

 

کابینت آشپزخانه مدرن در تهران 

اصول و قواعد طراحی کابینت و انتخاب دستگیره

دستگیره کابینت آشپزخانه به عنوان دومین عنصری شناخته می شود که در طراحی کابینت باید مورد توجه قرار گیرد. زیرا دستگیره کابینت زودتر از سایر اجزای کابینت به چشم آمده و نوع و سبک کابینت آشپزخانه را مشخص می نماید. دستگیره ای که برای کابینت های مدرن مورد استفاده قرار می گیرند، ظاهری صاف و خط مانند داشته و فاقد هرگونه نقش و نگار هستند. معمولا سعی می شود تا در طراحی کابینت آشپزخانه به سبک مدرن، دستگیره های بلند مورد استفاده قرار گیرد. این به عنوان یکی از مشخصه های کابینت مدرن در نظر گرفته می شود. پس توجه داشته باشید که حتما برای کابینت آشپزخانه خود از دستگیره هایی بلند، براق و فلزی استفاده نمایید.

دستگیره کابینت آشپزخانه مدرن در تهران 

انتخاب رنگ کابینت، یکی از مهمترین اصول در طراحی داخلی آشپزخانه

اگرچه رنگ کابینت به صورت سلیقه ای مورد انتخاب قرار می گیرد، با این حال عمده کابینت های مدرن، به واسطه رنگ های سرد، طراحی و ساخته می شوند. رایج ترین رنگ هایی که در طراحی این نوع کابینت مورد استفاده قرار می گیرند، شامل موارد زیر است:

  • خاکستری
  • سفید
  • آبی
  • سبز
  • بنفش

انتخاب رنگ کابینت مدرن

استفاده از این سبک رنگ ها در طراحی کابینت آشپزخانه مدرن، فضایی شاداب، آرام بخش و پر انرژي را به وجود خواهد آورد. همچنین می توان با توجه به ابعاد آشپزخانه و سلیقه طراح و مشتری، از ترکیب رنگ های تیره نیز در کابینت استفاده کرد. به عنوان مثال، ترکیب سفید و سبز به عنوان یکی از پرکاربرد ترین ترکیب های رنگی کابینت مدرن شناخته می شود که در بسیاری از موارد، مورد استفاده قرار می گیرد. اگر هم نمی خواهید محیط آشپزخانه فضایی سرد و روشن باشد، می توانید از ترکیب رنگ هایی نظیر قهوه ای در طراحی این فضا استفاده نمایید.

 

کابینت چوب یا ام دی اف؟

همواره برای ساخت کابینت آشپزخانه مدرن، از چوب استفاده می شود. در برخی موارد، کابینت های مدرن با استفاده از چوب مدرن ساخته شده و در برخی از موارد نیز ممکن است از مشتقات چوب نظیر ام دی اف برای ساخت این کابینت ها استفاده شود. البته این موضوع در نهایت در قیمت طراحی کابینت آشپزخانه نیز تاثیر خواهد گذاشت. برای مشتریانی که از لحاظ مالی با محدودیت روبرو نیستند، کابینت چوبی گزینه ای ایده آل به شمار می آيد. با این حال اگر قصد دارید تا هزینه ای کمتر و متناسب تر را برای طراحی کابینت پرداخت کنید، می توانید از کابینت ام دی اف استفاده نمایید.

این نوع کابینت ها در طرح ها و رنگ های متنوعی طراحی و تولید می شوند و حتی می توان برای رویه آن ها از روکش های چوبی استفاده کرد. تمامی این موارد به عنوان متغیر هایی در نظر گرفته می شوند که بر روی قیمت طراحی کابینت

آشپزخانه در تهران تاثیر خواهند گذاشت. برای اطلاع از نحوه محاسبه قیمت کابینت ام دی اف به مقاله قیمت کابینت ام دی اف آشپزخانه مراجعه نمایید.

 

اصول طراحی کابینت های گلاس

کابینت های گلاس به عنوان یکی از انواع کابینت های مدرن در نظر گرفته می شود که با روکش براق و شفافی که دارد، جلوه ای زیبا را ایجاد می نماید. استفاده از این کابینت موجب می شود تا بازتاب نور به خوبی انجام شده و در نتیجه آشپزخانه پر نور  به نظر بیاید. به همین جهت این نوع کابینت گزینه ای مناسب برای آشپزخانه های کوچک و با ابعاد کم در نظر گرفته می شود. زیرا استفاده از کابینت های گلاس در نهایت آشپزخانه را دلباز تر و بزرگتر جلوه خواهد داد. البته توجه داشته باشید که این نوع کابینت نیاز به مراقبت بیشتری داشته و ممکن است به سادگی با خط و خش روبرو شوند.

 

اصول طراحی کابینت های شیشه ای 

طراحی آشپزخانه های مستطیلی

هنگامی که آشپزخانه شکل مستطیلی دارد، می بایست به طراحی کابینت آشپزخانه توجهی ویژه ای داشت. زیرا در این وضعیت، کابینت ها در یک سمت فضا بیشتر کشیده شده و به همین دلیل می بایست چیدمان وسایل را نیز مورد توجه قرار داد. با طراحی درست و اصولی، این نوع آشپزخانه ها وسیع تر و دلباز تر جلوه خواهند کرد.

طراحی مدرن آشپزخانه های مستطیلی 

طراحی کابینت کلاسیک در آشپزخانه

سبک طراحی کلاسیک کابینت های آشپزخانه، شامل سه نوع روکش چوب، تمام چوب و ممبران می شود که هر کدام جلوه ای خاص را در فضای آشپزخانه ایجاد خواهند کرد.

 

طراحی ۳ بعدی کابینت آشپزخانه چیست؟

در شرکت کابینت سازی بارمان وود در تهران واقع در پاسداران ، هنگامی که برای سفارش طراحی کابینت آشپزخانه اقدام می کنید، طراحان مجموعه بارمان چوب، محیط آشپزخانه و کابینت های آن را به صورت سه بعدی طراحی کرده و نمایی از اتمام پروژه را به صورت سه بعدی در اختیار شما می گذارند. این نوع طراحی با دقت بسیار بالا و با توجه به ابعاد آشپزخانه شما انجام شده و می تواند شما را در انتخاب طرح و رنگ کابینت یاری دهد.

کابینت سازی بارمان چوب به عنوان یکی از بهترین کابینت سازی در تهران و شهرستان شناخته شده است چرا که با بهره گیری از تجربه و متریال های برند، توانسته با دریافت نشان افتخار رضایت مشتری در طراحی کابینت آشپزخانه در تهران و شهرستانها و همچنین ساخت و اجرا کابینتسازی در تهران و شهرستانها در زمره بهترین کابینتسازی حرفه ای در تهران و شهرستانهای کشور، قرارگیرد.

مجموعه طراحی دکوراسیون و ساخت کابینت و کمد barmanwood در تهران واقع در پاسداران خدمت رسانی در زمینه ذیل می نماید و شما می توانید با مراجعه حضوری به دفتر شرکت کابینت سازی بارمان چوب واقع در پاسداران تهران با رویت متریال و مشاوره سفارش ساخت کابینت و کمد چوبی و ام در اف خود را به ما بسپارید

برخی از خدمات کابینت سازی بارمان:

  • طراحی و ساخت انواع کابینت های چوبی و ام دی اف (mdf) مدرن و کلاسیک و نئوکلاسیک
  • طراحی و ساخت انواع کمد دیواری و کمدهای ریلی
  • طراحی و اجرا دکوراسیون و پارتیشن اداری
  • طراحی و اجرا دکور مغازه و فروشگاهی
  • طراحی و اجرا دکوراسیون منزل

شما نیز می توانید طراحی و ساخت انواع کمد و کابینت آشپزخانه در تهران  و شهرستان، برای ویلا ، آپارتمان و یا فروشگاه (مغازه) خود را از ما بخواهید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی و مشاوره و ثبت سفارش شما عزیزان می باشند.